Fieber: Was nun?
Abstract
Zusammenfassung. Eine 69-jährige Patientin wurde wegen einer wahnhaften Störung mit Neuroleptika behandelt. Sie wurde notfallmässig wegen einer Verschlechterung der Vigilanz in Kombination mit einer erhöhten Körpertemperatur, generalisiertem Rigor und erhöhter Kreatinkinase aus der psychiatrischen Klinik überwiesen. Nach Ausschluss einer Meningitis und anderer Infektionen wurde ein malignes Neuroleptika-Syndrom (MNS) diagnostiziert und mit Amantadin i.v. behandelt. Nach überstandenem MNS persistierte ein invalidisierender Rigor an den Beinen.
Abstract. We present the case of a 69 year-old woman who was treated with a neuroleptic for her delusional disorder. She was referred to our ER because of a change in her mental status in combination with an increase in body temperature and rigidity with increased creatine kinase levels. After excluding meningitis and other infections, a neuroleptic malignant syndrome was diagnosed and she was successfully treated with i.v. amantadine, although persistant rigidity in her lower extremities was observed.
Bibliografie
Movement disorders emergencies. Part 1: Hypokinetic disorders. Arch Neurol 2011; 68: 567–572.
:Movement disorders emergencies. Part 2: Hyperkinetic disorders. Arch Neurol 2011; 68: 719–724.
:Movement disorders emergencies. Curr Opin Neurol 2015; 28: 406–412.
:Antipsychotikainduzierte tardive Syndrome. Neuropsychiatrie 2016; 30: 123–130.
, :Parkinson-Patienten im Spital. Praxis 2012; 101: 651–659.
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